Цехош Наталія Олексіївна ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»

Донизу

Цехош Наталія Олексіївна ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»

Створювати по Admin на тему Вт Лют 23, 2016 10:08 am

Наталія Олексіївна Цехош
викладач основ менеджменту, викладач І категорії,  Луцький кооперативний коледж Львівської комерційної академії,
cehosh75@i.ua

ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»


Ми живемо в епоху змін, яка вимагає оволодіння новими знаннями і навичками по їх практичному використанню. Важлива частина цих знань - засвоєння науки і мистецтва менеджменту. Основи менеджменту - одна з профілюючих дисциплін, яка формує теоретичні знання у студентів спеціальності «Ресторанне обслуговування» з питань управління сучасним закладом ресторанного господарства
Головною метою викладання дисципліни «Основ менеджменту» є формування у майбутніх адміністраторів сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту, набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття своєчасних управлінських рішень.
У ресторанному господарстві, успішно функціонують лише ті заклади, які спромоглися вдовольнити бажання споживачів найкращим чином і при цьому безустанно удосконалюють свій ресторанний продукт для підтримання його належного рівня відповідно до постійно зростаючих вимог споживачів. Основною особливістю сучасних закладів ресторанного господарства є їх локальність за характером діяльності, спрямованість на регіональний ринок, на задоволення індивідуальних потреб споживачів i як наслідок – наявність достатньої кількості закладів ресторанного господарства на ринку.
Сучасний заклад ресторанного господарства – це не просто місце де можна поїсти. Дуче часто бізнесмени організовують на базі ресторанів ділові зустрічі, ведуть переговори. Багато закладів ресторанного господарства відкриваються при готелях, що значно розширює спектр наданих послуг. В останні десятиліття в розвитку закладів ресторанного господарства окреслилися такі тенденції:
формування нових напрямів сучасної кулінарії (наприклад фьюжн і молекулярна кулінарія);
поглиблення спеціалізації ресторанів. Поряд з традиційними повносервісними ресторанами з'явилися спеціалізовані підприємства із скороченим набором пропонованих послуг і страв. Поширення набувають ресторани швидкого обслуговування, які спеціалізуються на гамбургерах і смаженій картоплі (McDonald's), піці (Pizza Hut, Domino, Little Caesar), біфштексах (Sizzler), морепродуктах (Red Lobster), сендвічах (Subway). Особливо актуальними є тематичні ресторани: "Дикий Захід", "Рок-н-рол", "Футбол", "Літаки" тощо. Переважно вони пропонують обмежену кількість страв, але зосереджуються на створенні відповідного настрою та атмосфери;
створення міжнародних ресторанних ланцюгів;
удосконалення форм праці та впровадження досягнень науково-технічного прогресу [2].
Останнім часом відбулися помітні зміни не тільки у принципах і способах управління готельно-ресторанними установами, але й змінився підхід до обслуговування клієнтів. Він став високотехнологічним і повністю орієнтованим на споживача. Почали створюватися карти постійних клієнтів, до яких вноситься інформація про їхні смаки та звички, що дозволяє передбачати бажання гостей.
Впровадження нових технологій у ділову стратегію готельно-ресторанного бізнесу, зокрема широке використання мережі Інтернет з метою просування готельних та ресторанних продуктів, зменшують витрати і забезпечують споживачам підвищений комфорт, розширюють можливості залучення нових клієнтів і дозволяють розширити зайняті готельно-ресторанним бізнесом сегменти ринку. Наприклад, застосування нових систем бронювання, які пропонують своїм клієнтам зробити екскурсії по приміщеннях. Відвідувачі сайтів можуть ознайомитися із внутрішніми інтер'єрами готелів, з меню ресторанів і барів, одержати різноманітну довідкову інформацію.
Особливо важливим є, так званий, людський фактор у сфері готельно-ресторанного обслуговування, отже необхідно приділяти особливу увагу управлінню структурою і підбором персоналу. Співробітники повинні бути добре підготовлені і мати відповідну професійну підготовку, особисті та ділові якості. Одним з чинників, що впливають на ефективність роботи закладів ресторанного господарства, є вміння адміністратора (господаря) залу організовувати не тільки працю підлеглих, а й свою особисту працю.
Ресторанне господарство є важливою сферою людської діяльності. Діяльність підприємств галузі пов’язана із задоволенням потреб кожної людини, знаходиться під впливом множини факторів і охоплює широке коло питань організаційно-технологічного, економічного і фінансового характеру, що потребують повсякденного рішення. Тому життя диктує появу на ринку праці нових професій [3]:
Керуючий ресторанним бізнесом - людина творча, який вміє здивувати, зацікавити, залучити відвідувачів в ресторан. Не випадково досвідчені ресторатори порівнюють свої заклади з театром, себе з режисерами, а відвідувачів з акторами.
Хостес - перша людина, яку бачить клієнт, що зайшов до залу. Від її привітності залежить враження від закладу. Хостес у ресторані вітає гостей і пропонує їм меню. Вона знає, кого куди треба посадити, стежить за рівномірністю заповнення залу. Може розказати про новинки чи особливості ресторану, підтримати розмову.
Сомельє - людина, яка знає практично все про вино, гарно розбирається у спеціях та стравах, деконтує вина, насичуючи їх киснем. Він знає, як правильно відкрити пляшку, налити, подати до потрібної страви і що сказати при цьому.
Вітольє - це професійний консультант, який прекрасно обізнаний у всьому, що стосується сигар. Досвідчений вітольє «проведе» по всіх куточках сигарного світу. Він розповість: як правильно вибирати сигари; як їх правильно розкурювати; як оцінити їх аромат по достоїнству.
Бариста - спеціаліст з приготування кави методом еспресо.
Змінюються економічні умови господарювання, а разом з ними змінюється вимога роботодавця до сучасного молодшого спеціаліста. Тому, завдання, які повинен ставити перед собою викладач дисципліни «Основи менеджменту» можна поділити на групи [1]:
спеціальні – знання історії дисципліни та практичне вміння їх застосовувати;
педагогічні – знання дидактики, теорії виховання, усвідомлення основних аспектів навчання й виховання у коледжі, діагностика професійних даних майбутнього фахівця ресторанного господарства, прогнозування його фахового зростання;
психологічні – знання психологічних основ викладання «Основ менеджменту», психологічного стану студентів і свого власного, закономірностей вікових та індивідуальних особливостей сприймання студентами змісту навчання;
методичні – знання шляхів, методів, прийомів і засобів донесення наукової інформації до студента.
Викладач повинен:
стимулювати пізнавальний інтерес студентів спеціальності «Ресторанне обслуговування» до обраної професії, викликати в них потреби і мотиви до навчальної діяльності, змусити студента думати, аналізувати, шукати шляхи вирішенні ситуації;
досконало володіти мовою і мовленням;
активно займатися самому та залучати студентів до дослідницької діяльності, яка збагачує внутрішній світ, розвиває творчий потенціал, підвищує науковий рівень знань;
вміти на основі аналізу педагогічних ситуацій бачити і формулювати педагогічні завдання та знаходити оптимальні способи їх розв'язання.
Завдання викладачів, які читають дисципліни на спеціальності «Ресторанне обслуговування», і які не є фахівцями ресторанного бізнесу мають бути особливо мобільними і володіти найновішою інформацією про цю сферу діяльності. Основою для формування комплексу методичного забезпечення повинні бути не лише підручники, але й фахові журнали та газети, Інтернет-джерела, сайти різного спрямування.
Нові стандарти поставили дуже серйозні вимоги щодо підготовки спеціалістів ресторанно-готельного бізнесу: формування у студентів мотивації до оволодіння глибокими фаховими теоретичними знаннями у сфері їх майбутньої професійної діяльності, формування професійних вмінь та навичок, які допоможуть у прийнятті самостійних рішень під час подальшої роботи в галузі ресторанного бізнесу; оволодіння  професійною культурою фахівця сфери ресторанного господарства, норм професійної поведінки, а також розвитку професійно важливих якостей.
Список використаних джерел
1. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник/ К.: Знання, 2005.- 486 c.
2. Скрипко Т.О., Ланда О.О. Менеджмент готельно-ресторанного господарства  Навчальний посібник. - Львів: Видавництво ЛКА, 2012. - 300 с.
3. http://vn.20minut.ua/Kult-podii/novi-profesiyi-v-restorannomu-biznesi-127212.html

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 106
Дата реєстрації : 15.02.2016

Переглянути профіль користувача http://rblacup.ukrainianforum.net

На початок Донизу

На початок


 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі